حدیث نور

پیوندها
 
أوْحَی ٱللهُ إِلیٰ دٰاوُودُ (عَلیٰ نَبِیِّنٰا وَ آلِهِ وَ عَلَیْهِ ٱلسَّلٰامُ) :
 
 
یٰا دٰاوُودُ!
 
مَنْ أحَبَّ حَبیٖباً صَدَّقَ قَوْلَهُ
 
وَ مَنْ رَضِىَ بِحَبیٖبٍ رَضِىَ فِعْلَهُ
 
وَ مَنْ وَثِقَ بِحَبیٖبٍ ٱعْتَمَدَ عَلَیْهِ
 
وَ مَنِ ٱشْتاقَ إِلى‏ٰ حَبیٖبٍ جَدَّ فِى ٱلسَّیْرِ إِلَیْهِ
 
 
ای داوود!
 
هر کس محبوبی را دوست بدارد سُخنش را باور کند
 
و هر که از محبوبی خوشش آید از اعمالِ او نیز خوشش آید
 
و هر که به محبوبی اعتماد داشته باشد به او تکیه کند
 
و هر که شیفته‌ی محبوبی باشد برای دیدنِ او بکوشد.
 
 
یٰا دٰاوُودُ
 
ذِکْرىٖ لِلذّٰاکِریٖنَ
 
وَ جَنَّتىٖ لِلْمُطیٖعیٖنَ
 
وَ حُبّىٖ لِلْمُشْتٰاقیٖنَ
 
وَ أنَا خٰاصَّةٌ لِلْمُحِبّیٖنَ
 
 
ای داوود!
 
یادِ من، برای یادکننده‌های من
(یادم را به آن‌ها اختصاص می‌دهم)
 
و بهشتم برای کسانی است که مطیع من هستند
 
و محبّتم برای مشتاقانِ من است
 
و خودم پاداش محبّین هستم.
 
 
عُدَّةُ الدّاعیٖ، ص 252.
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی